פנינה ים תיכונית – חלק 2

אזור המזגנים הוסתר באמצעות צמחיה מקומית, חבלי הכביסה הוסרו ( בשביל מה המציאו את מתקן הפלסטיק המתקפל ? ), בחרנו בריצוף טרוונטין בגוון מוזהב שמקורה בהרים בטורקיה, אבן שמשווה מראה קלאסי. הקירות חופו בטיח מינרלי צבעוני, בעל טקסטורה המעניקה תחושה של משהו ישן וטוב. אריחי קרמיקה מעוטרים יוצרו לפי הזמנה מיוחדת ושובצו ע"ג הקירות הצבעוניים. אלמנט המים זכה גם כן לתשומת לב מיוחדת, הרי המים הם אלמנט שמושך את מירב תשומת הלב, האלמנט חייב להיבחר בקפידה ולחזק את האווירה שביקשתי ליצור וכך…לאחר יום של שוטטות ונבירה בשוק הפשפשים, מה שהיה בעבר אהיל ברונזה מעוטר בטווסים, נבחר כאלמנט יציאת המים.
חגיגת המים כולה שולבה כחלק מספסל השתרעות רחב ומפנק שעליו הונחו כריות לשהייה נינוחה וארוכה, הרי מי יקום מהר מספסל כזה, שמפל המים יוצא ממש מתוכו ?
אדניות מעץ שהותקנו ע"ג הקירות התוחמים את החצר, עזרו לתחום ולנתק את פנינת החמד מהסביבה וכך, פרט לפרט, מחשבה לרעיון, מאוסף של פרטים למכלול אחד – נוצרה פנינה ים תיכונית.

אכן זה אפשרי. גם אם אין לכם שטח רחב ידיים להקים בו גינה, די בפינה חיצונית קטנטונת, מרפסת קטנה, פטיו או כל חלל שכזה יכול להפוך לעולם ומלואו, פינת מרגוע, פינה שמחברת אתכם לנופים קסומים ומקומות שאהבתם. כל מה שדרוש זה תכנון נכון, תשומת לב רבה לכל פרט, שבחלל קטן מקבל משמעות גדולה, שימוש בצלילים, צבעים, ניחוחות, צמחיה נכונה, אזכורים קטנים, אשר יחדיו יוצרים חוויה גדולה. וכי מה נפלא יותר מפינת מרגוע לצאת אליה עם כוס הקפה וספר טוב, לשמוע פכפוך של מים, לצפות בתופעות טבע הקשורות בחילופי העונות, להריח ניחוחות פריחה ותבלינים וכל זה, כחלק מסביבת החיים היומיומית שלכם.

רותם אשוח – אדריכלית נוף בוגרת הפקולטה לאדריכלות נוף בטכניון מתכננת במגזר הפרטי והציבורי naturalcreation@gmail.com

אהבתם? שתפו לחברים

השאירו פרטים לקבלת מידע נוסף

שיחה עם נציג

×

שיחת ווטסאפ